mellek.blogg.se

Detta är Melvin och han har Apert Syndrom!!

Sol ☀️☀️

Publicerad 2019-04-02 15:16:00 i Allmänt,

Ligger här i vårt uterum och funderar över vad som komma skall efter sommaren 🤔 
Är kanske lite i förväg nu men de är ett måste. 
Det är ju så att vår "lilla" kille som helt plötsligt har fått för sig att fylla 6 år fått för sig att han ska börja skolan 🙈😂 
Asså vänta nu lite... VAR HAR DESSA ÅREN TAGIT VÄGEN??? 🙈 
Skolan, hallå.. du är fortfarande en liten bebis 😁 
Fast de är så kul att se han växa upp och bli en stor kille. Så mycket som hänt, som man nästan för 5 år sen aldrig skulle hända.. 
Som igår när vi kom hem från dagis ( ja i vår familj heter de dagis 😂) 
Så sa han: Mamma, jag går ut och cyklar så kan du kalla på mig när de är mat. Själv blev jag lite paff men insåg att, ja va f-n kan hända om han cyklar på gatan.. så han iväg glad som en speleman. Gud tänkte jag, hur gammal e han 😂 
Men nu till mina tankar ang skolan.. 
hur ska man gå tillväga. Ska man skriva ett brev och lämna till alla föräldrar? Eller ska man ha ett möte med alla föräldrar, jag vet inte hur vi ska gå tillväga.. jag är såå otroligt rädd att han ska bli utstött och mobbad 😳 
Och då känns de som att de är den viktigaste uppgiften vi som föräldrar har, att se till så att de inte händer.. Men hur?? 
Eller så tänker man kanske bar för mkt 🤔 
Kanske bara ska låte de ske de som sker lixom.. 
Ni som läser. Hur hade ni velat att en förälder i min situtation skulle gjort om ert barn får en ny klasskompis som inte ser ut som andra? Skriv gärna 😁 
Nu ska han ut och cykla igen så jag får ta lillasyster i vagnen och följa med 😍 
Ni får ha en underbar solig fortsättning på dagen ❤️❤️ 

(null)

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2019-04-02 16:15:48

Så som ni gjorde på dagis, skriv ett brev och sen när det är ert första föräldramöte så ta upp det och svara på en del frågor, för det kommer säkert att var några undringar från dom andra föräldrarna. Men det kommer att gå alldeles utmärkt för Melvin är den goaste coolaste killen av alla❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️
Melvin Kristensson

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-04-02 16:53:00

Jag tror att det är bra att informera skolan och personalen ordentligt. Vi informerade på ett föräldramöte. Sen kan det säkert vara bra att skriva också. Hur man än väljer att göra tror jag att det är bra att säga nåt och visa att man är öppen. Att det är ok att fråga. Tror att det kommer att gå fint!

Postat av: Marie

Publicerad 2019-04-02 18:49:48

Skriv ett brev som läraren kan skicka ut till föräldrarna innan skolstart. Det är bra för de andra föräldrarna att veta hur det ligger till för att kunna svara o bemöta sina barns frågor o undringar. Föräldramöte är inget man brukar ha första veckan i skolan så bra om föräldrarna får ett brev redan innan första skoldagen så de är "beredda" att möta barnens frågor o tankar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela